Jak vysvětlit dítěti narození sourozence

přejít do eshopu

Většina rodičů řeší problém, jak svému dítěti vysvětlit, že mu velmi brzy přibude sestřička či bratříček. Děti velmi často nechápou, proč jim maminka neustále říká, že mají v bříšku "mimi" a často to berou jako nějakou hru. Na pomoc všem rodičům přichází nová knihanakladatelství Amenius  Bříško, bříško, kdo v tobě bydlí, která je přímo určena dětem od 3 let.

Radka Kocurová, jako kmotra knihy Bříško, bříško, kdo v tobě bydlí

Většina rodičů řeší problém, jak svému dítěti vysvětlit, že mu velmi brzy přibude sestřička či bratříček. Děti velmi často nechápou, proč jim maminka neustále říká, že mají v bříšku "mimi" a často to berou jako nějakou hru. Na pomoc všem rodičům přichází nová kniha z nakladatelství Amenius  Bříško, bříško, kdo v tobě bydlí, která je přímo určena dětem od 3 let.

Kniha je určena dětem od tří let a velmi potěší maminky, které již potomka mají a čekají dalšího. Mohou snadno pomocí básniček v knížce vysvětlit malému zvědavci, kdy bráškovi nebo sestřičce začínají růst vlasy, ve kterém měsíci se vyvíjí sluch, hmat a od kdy má miminko hlavní úkol především sílit a přibývat na váze a další. Kniha byla konzultována s odborníky z oblasti gynekologie a porodnictví, díky kterým kapitoly přesně odpovídají fyziologickému vývoji plodu.

Nečekejte žádné nezáživné, příliš odborné čtění. Autorka Miriam Pešková velice citlivým způsobem seznamuje s jednotlivými stupni vývoje lidského plodu. Milé a vtipné básničky pobaví nejen děti, ale i dospělé a společné čtení s dětmi může ještě umocnit příjemné očekávání zázraku příchodu nového človíčka na svět.

„Kdysi jsem v divadle hrála hru na téma vývoje plodu, kde si těhotná maminka povídala s miminkem v bříšku. Děti na představení reagovaly fantasticky, nosily nám bonbóny a bylo na nich vidět, že jsme jim odpověděli na otázky, které je zajímaly. Byly to děti předškolního věku, těm nejmenším byly tři roky, ukázalo se, že chtějí vědět co nejvíce o zázraku vývoje a narození," vysvětluje autorka knihy Miriam Pešková, proč se rozhodla pro zpracování právě tohoto tématu.

Kniha podporuje charitativní projekt

Kmotrami této knihy jsou rosnička Radka Kocurová a ředitelka nadace Naše dítě Zuzana Baudyšová. Radka Kocurová kromě toho, že by i sama ráda byla brzy maminkou, se stala tváří kampaně nadace Naše dítě v boji proti týrání a zneužívání dětí s názvem „Dejme týrání dětí červenou kartu!".

Kampaň má za cíl upozornit veřejnost na formy psychického a fyzického týrání dětí a na problematiku komerčního sexuálního zneužívání nezletilých. Akci se rozhodla podpořit i Miriam Pešková, která se vzdala svého autorského honoráře ve prospěch tohoto projektu.

zdroj: Novinky.cz 26.6.2008 13:20

Článek serveru Novinky.cz

Publikováno 26. 6. 2008